Antibotiiccc

Var på apoteket igår och frågade personalen där om tips mot mitt uppsvällda öga. Tänkte väl något i stil med ögondroppar och att det skulle gå över imorgon. Hon kollar på mig och säger att det ser ut som en infektion, jag gick typ från häär uppe till där nere. Åh kul, en infektion. Köpte ögondroppar ändå, första gången i livet jag köpt ögondroppar.
Sen låg jag hemma och droppa i flaska efter flaska i ögat. Hjälpte in så bra direkt. När jag vaknade imorse var det typ värre. Det ser ut exakt som om jag har en fet blåklocka. Vilket inte är fallet, denna gång.
Så fick ta mig en promenad till legevakten. Och efter inte allt för lång väntan fick jag träffa doktorn. Han var väldigt tyst, satt och skrev på sin dator i en kvart efter han frågat lite och tryckt lite. Sen kommer en kvinna in, sticker mig i fingret och går ut. Det hela går väl på max 30 sek. Effektiva de är i Norge tänker jag.

Tillslut kommer läkaren iallfall fram till att jag har en infektion. Nu ska jag äta antibiotika i 10 dagar, fyra tabletter om dagen. Fy! Har aldrig ätit antibiotika förut och jag hatar att trycka i mig tabletter. Vägrar ju tillomed alvedon, men nu är det väl bara att lyda antar jag.

Har bokat flyg London - Stockholm nu iallafall. Kanske dags att boka Oslo - London också, är ju bara två veckor kvar. Sick.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback