Äntligen söndag!

Nu är den här, min absoluta favoritdag på veckan! Söndag!

Helgen har varit totalkaos. Har en sjukt jobbig fredagskväll på jobbet, slutar vid 23.30 sjukt sliten och känner att jag bara måste ha ett glas vin. Väl hemma möts jag av en förfest. Folket är sugna på att dra ut, så jag får fixa mig fort som attan, hinner slänga i mig några glas vin samtidigt också. Planen är Mono, de andra går in och jag och Andreas försöker springa efter Cobra som säger att han ska hem. Efter ha tappat bort honom går vi ner mot Mono, då ska vakten ha leg. Det är stenhårt på 22, försöker få honom att fatta att jag fyller 22 om ca 2 månader vad är grejen. Men han blir bara lack och tycker vi ska dra. Så jag och Andreas traskar vidare i snöstormen, vi hamnar på hans syrras jobb. Där blir det öl, öl och ännu mer öl. Resten av ligan dyker upp och gör oss sällskap, det bjuds på shots och ännu mer öl.

Vid två-snåret inser jag och Sarah att det kan ju inte gå en fredag kväll utan att vi besökt Quadiz och kollat läget. Får med oss hela gänget till Quadiz, där vi dansar lite och jag får smaka på den berömda knappen. Jäger, rödvin och redbull, en jävla festivaldrink helt enkelt!
Lördag vaknar upp och känner mig inte alltför bakis, underbart! Sjukt hungrig och har ingen mat alls hemma, blir spaghetti med lite majs och rivna morötter. Yey! Chillar lite mer, inser att jag borde börja fixa mig, jag ska ju faktiskt jobba även denna kväll. Livet är hårt. Baksmällan slog ju till efter ca en timme på jobbet, kul kul!

Kvällen på Kiwi flöt på utan större problem. Kännde mig sjuukt sliten dock. Satt på trikken hem och kände att man kanske ska chilla ikväll trots allt.
Kommer hem, möts av en jävla förfest. Bara att börja om känner jag. Dressar om och häller upp vinet.

Söndag, kommer hem vid ett. Förväntar mig ett jävla bakishäng, as usual. Men ikke, lägenheten är knäpptyst inget häng här inte. Alla dörrar är stängda, folk sover eller är inte hemma helt enkelt. Sjukt tråkigt. Bakishänger lite med Anna, eller ja, vi ligger i våra sängar med våra datorer. Utbyter några ord då och då, perfekt med andra ord!

Känner ändå att man måste ut lite, möter upp Nina och vi går till grillen. Bra söndagsmision. En mysig lunch/middags dejt i köket med underbara fina Nina. Nina ska snart lämna mig, om några timmar faktiskt. Sen är det Costa Rica som gäller för hennes del! Det gillar vi!

Lite spänd på hur det kommer bli här hemma när både jag och Nina är borta i en månad, och nån Christina ska hyra Ninas rum. Tänk om de glömmer bort oss, tänk om vi inte får komma tillbaka sen....... :(

Nej nu ska jag spendera lite quality-time med Ninisha. Sen ska jag väl städa upp efter gårdagens kaos också. Känns som det aldrig kommer att bli gjort om inte städtanten-Fanny sätter på sig de gula gummihandskarna och kör. Jag vill ju inte att Hanna ska komma hem från sin semester till ett ostädat hem, nej urs! Nu jävlar!!!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback