Jag som trodde jag älskade att åka tåg...

Det gör jag väl iofs, eller älskar och älskar kanske är att ta i. Men jag tycker nog att tåg lätt är det bästa, mest bekväma resesättet. Mest bekväma om man tänker på Svenska/Norska tåg vill säga. Kan inte direkt påstå att tågen i Vietnam är så där super sköna direkt. Det bästa är att man har lite plats, oftast. Som nu hade jag två säten, har legat i båda två hela resan, bekvämt ska det vara. På tåg kan man läsa en bok, tidning och se på film utan att det blir för trångt.

Jag stressade iväg från lunchen med Sissi till centralen, var ju massa problem med tunnelbanan så var lite orolig att jag skulle komma försent till centralen. Det visade sig senare att det hade inte varit något problem alls. Kom fram i god tid, ca 10 min innan tåget skulle gå. Hann hämta ut min biljett i godan ro och gå till rätt perrong. Sen började väntan, klockan blev 14.24, började undra var tåget var. Det skulle ju faktiskt avgå 14.25. Inget tåg i sikte, det kom upp en ny tid 14.35. Jahopp, snöstorm och isande vindar, bara att bita ihop. Klockan blev 14.40, fortfarande inget tåg i sikte. Ny tid plingar till igen, 15.00. Börjar bli sjuk irriterad, går in på stationen köper en tidning och chillar där inne, frysa ihjäl orkar man ju inte. Klockan börjar närma sig 15, ska precis gå ut på perrongen när jag ser att tåget är försenat ytterligare 20 min, 15.20, 15.40,16.10, 16.15 JAA! Äntligen ett tåg i sikte. Bara 2 timmar sen, men det är lugnt, det är ju bara en tågförsening.....

Laddade ner en ny Beck film i morse, så kunde glädja mig med Beck "I Stormens öga" kjempebra! Min nya Elle-tidning, kokos/banan smoothie även den kjemepgod,  och en isté. När man väl är på tåget och det rullar är det ju inga problem, ganska skönt faktiskt. Men att vänta i kylan på en jävla perrong på centralen i två timmar, det är fan inte kjempekul!
Men man överlever som sagt.

Skar mig på en konservburk igår, och måste ha plåster. Så kan knappt använda min dator alls, det blir fel när jag trycker på tangenterna. Jag kan inte använda pekfingret å musplattan. Och eftersom jag måste använda typ lillfingret får jag ju kramp i alla andra fingrar. Livet år hårt asså.

Såg film igår kväll, The Box, någon psychothriller typ. Men spännande! Kom och tänka på att det var sjukt länge sen jag kollade film. Förut gjorde jag det jätteofta, man hade koll på nya filmer och såg massa. Jag gillar att kolla film! Har bara inte blivit av på senaste, jag vet inte om man inte har haft tid. Om det är tråkigt att kolla på min dator, faktum att jag inte kan kolla film själv. Jag vet inte, funkar ju bra på tåg! Var iallfall inne på hemmakväll.se imorse för att få tips på någon film jag kunde se på tåget. Och upptäckte att det fanns massa nya filmer jag missat! en ny Beck film liksom. Hur kunde jag missat det!? Jag som älskar svenska deckare, i synnerhet Beck. Ska bli skärpning! Såg även att det kommit ut nya Wallander, Johan Falk serien har jag inte ens orkat börjat kolla på. Sen såklart massa americansk film. Jag måste ta tag i mitt filmtittande tror jag! Tror lösningen är att köpa en sladd från datorn till tvn, så kan alla mysa och kolla film. Så får det bli!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback