Stockhome

Så var man här igen, hemma, Stockholm. Long time no seen känns det som, sist jag var här var det bara en snabbis för att fira jul nr 2. Men nu, nu har jag hela 2 dagar i hufvudstaden. Efter 6 timmars stillasittandes i tåget kände jag får en promenad. Så beslutade mig för att promenera hem från centralen. Ungeför halvvägs kom jag på att min dator är väldigt tung, och min väska var ännu tyngre. Men bara att pina på, var rätt skönt iallfall! När jag gick över bron upp till slussen stannade jag och kollade ut över Stockholm. Det är verkligen vackert.
Jag kan verkligen inte påstå att jag saknar Stockholm, längtar efter Stockholm eller något alls. Men varje gång jag kommer hit, så känner jag verkligen att jag älskar den här staden. Det är min stad. Tror anledningen till att jag aldrig ägnar en tanke åt Stockholm är att jag är rädd för hur livet kommer bli här. Jag har det ju så bra nu, allt är så kul, så lätt. Det är bara lycka hela tiden, man kan göra vad man vill. När jag flyttar till Stockholm är jag rädd för att det kommer bli massa krav och rutiner. Å andra sidan kan man väl inte lalla runt hela tiden heller, någon gång måste det bli tråkigt och på riktigt. Eller måste det? Hm, ska klura på den. Och håller tummarna för att jag kommer göra Stockholm lite annorlunda nästa gång. När jag flyttar hem igen ska det bli en ny start. Inte bara gå tillbaka till allt gammalt, utan försöka köra lite Oslo-style i Stockholm.

Är så roligt alltid när alla pratar om att åka hem. De första de nämner är nästan alltid att de älskar att öppna kylskåpet hemma hos föräldrarna, ost, skinka, gott bröd, ja det tar aldrig slut. Ett konstant fullt kylskåp. Kom hem igår och var, som vanligt, lite hungrig. Öppnar mammas kylskåp, och det är inget sådant som möter mig. Det visste jag iofs, vårt kylskåp är inte som andras. Fullsmockat ja, men med 20 påsar av olika salladssorter, 25 olika ostar och vin. Massa olika yoghurt fanns det dock också! Det har jag saknat, arla yoghurt. Så jag rostade två lingongrova och hade fetaost och tzatsiki från Hötorgshallarna på. Det ni!

Nu ska jag duscha, sen fixa sjukt mycket saker. Och hinna hämta min lillasyster på dagis senast 16.30, det får gå! Upp på vinden ska jag också, mixer efterfrågas hemma på Markveien. Sen måste jag handla mat och alkohol, men det tar jag nog imorgon. Hm, nej jag börjar med att duscha. Så får vi se vad som händer!

Koooooos mina hjärtan!

Kommentarer
Postat av: Annie

saknar dig baby. hoppas du har det bra.

köp egna strumpor alltid bra å ha sen när ja blir smal!

puss

Postat av: Fanny

Haha <3 I will, ses ikväll!

2010-02-19 @ 10:06:06
URL: http://fanzy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback