Jag vill alltid vara lycklig!

Jag har världens finaste syster. Saknar henne väldigt mycket nu när vi aldrig ses längre. Det är tråkigt, men när man bor i olika länder är det nästan oundvikligt. Men jag hoppas på ändring i höst!
Som tur är har hon en blogg, så jag kan följa henne lite i hennes vardag, alltid något! Läste den nyss och måste bara citera ett stycke ut ett inlägg hon skrev igår kväll.

".. Men jag kommer aldrig, aldrig låta mitt liv gå ut på att få folk att vara avundsjuka på mig, låta mitt liv gå ut på att få det "bästa" jobbet, eller låta mitt liv gå ut på att se snyggast ut i andras ögon."

Sen såg jag i senaste Glamour att en kär vän till mig är med tillsammans med två vänner. En kort artikel som inleds med "Kärlek är... Kompisgänget utan konkurrens".

Jag tycker att alla verkligen borde tänka till. Har man snurrat in sig på någon konstig bana, att man alltid måste vara bäst. Snyggast, ha det jobbet, man själv, klassar som det bästa. Är det det som är det viktiga i livet? Eller är det att faktiskt vara lycklig. Alla vet att pengar, status och uppmärksamhet inte gör en lycklig, inte i längden. Fokusera på att försök hitta en balans och må bra istället. Inte bara små korta stunder, utan mest hela tiden. Alla kan bli lyckliga, det gäller bara att hitta rätt.

Jag vet vad som gör mig lycklig. Jag blir lycklig av att umgås med människor som jag älskar, människor som får mig att må bra. Jag blir lycklig av att veta att jag gör andra glada och lyckliga. Jag blir lycklig av att lyssna på bra musik. Jag blir lycklig av att åka ut och resa, upptäcka nya saker! Jag blir lycklig av att umgås med min familj. Jag blir lycklig av att få andra att må bra. Jag blir lycklig av att se mina vänner och min familj må bra, att se dem vara glada.
Sen blir ju allt mycket lättare när solen skiner och värmen har kommit. Nog väldigt få som kan gå runt och vara lyckliga och glada hela tiden. Men att tänka på vad som gör en lycklig och försökta framkalla de stunderna oftare hjälper en bra bit på vägen.












Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback